Nyheder Velkommen til vores nye hjemmeside

Juniorpolitik

Målsætningen for Gilleleje Tennis Klub er, at vi skal have en hyggelig juniorafdeling med en klar ambition om, at alle skal have det sjovt på tennisbanen og fortsætte med at spille tennis livet ud. Vi lægger vægt på, at fastholde flest mulige i tennissportens kvaliteter og at støtte de talentfulde spillere så godt som muligt indenfor de givne rammer.

Vi tilbyder træning for alle niveauer fra begyndere til turneringsspillere. Man kan starte fra 5-års alderen.

Vi følger Play & Stay conceptet. Træningskonceptet Play & Stay er udviklet af det internationale tennis forbund (ITF). Konceptet tager afsæt i en lettere tilgang til tennisspillet. Ved at ændre rammerne omkring spillet i form af bolde, banestørrelsen og ketsjere bliver tennis nemt, sjovt og sundt. Konceptet består af de tre niveauer, rød, orange og grøn (der bruges tilsvarende bolde). Disse niveauer betyder, at spilleren progressivt udvikler sig som tennisspiller og dermed opnår succes med tennisspillet. Læs mere om Play & Stay på www.tennis.dk.

Du kan se mere om Play & Stay på ITF’s hjemmeside www.itftennis.com, hvor der er masser af spændende materiale og videoklip. ITF har også lavet en præsentationsvideo af Play & Stay.

De første år vil der blive lagt vægt på leg, hygge og socialt samvær, så selve tennisspillet bliver forbundet med glæde og entusiasme.

Klubben, trænerne og ungdomsudvalget tilstræber herefter at give grobund for denne glæde og entusiasme for derved at skabe seriøse, ambitiøse og glade tennisspillere, der glæder sig til både træning, turneringer og socialt samvær.

Klubben giver plads til både de ambitiøse og talentfulde samt for nybegyndere og børn, der blot synes, at det er hyggeligt med tennis.

I ungdomsudvalget tror vi på, at godt kammeratskab og godt klubliv giver motivation til træning og dermed kommer resultaterne også!

Klubben ser gerne at alle forældre forholder sig aktivt til deres barns medlemskab, og ungdomsudvalget modtager gerne gode og konstruktive ideer.

Ungdomsudvalget håber, at følgende gode vaner i forbindelse med træning vil blive overholdt:

Kom til tiden.

Sig goddag og farvel til dine medspillere og træner.

Varm op så du er klar til at gi’ den gas fra 1. bold.

Brug samme opvarmning til træning, som til kamp. Få pulsen op.

Lyt til din træner og følg instrukser. Udvis respekt. Tal pænt.

Hold tempo og saml bolde hurtigt.

Gør dig umage og arbejd hårdt.

Hold samme koncentration og intensitet til træning som du gør i kamp.

Vær en god træningskammerat. Vis hinanden respekt. Tal pænt til hinanden.

Vær positiv og hav en positiv attitude.

Hav udstyret i orden.

Hold orden på banen.

Hav altid vand med på banen og en banan eller lignende til at spise efter træning.

Ingen mobil under træning.

Stræk ud efter træning.

Meld afbud i god tid direkte til din træner på sms.

Mobning er uacceptabelt.

HUSK: Tennis skal være en glæde!